Vanliga frågor


Hur blir jag återförsäljare åt er?
Klicka dig in på Bli återförsäljare och fyll i ansökan och skicka in, så hör vi av oss inom omgående med dina inloggningsuppgifter. 

Hur lång leveranstid har ni?
De flesta beställningar levereras inom 1-2 vardagar efter att du gjort din beställning. Bor du längre norrut än Sundsvall eller på Gotland får du räkna med en eller två dagars extra leveranstid.

Vilket fraktbolag skickar ni med?
Vi använder oss av Schenker och DHL som på ett säkert vis ser till att din order kommer fram i tid och i ett bra skick.

Vad kostar frakten?
Frakten beror på vikt och antal kolli. Fraktfritt om din order överskrider 3000 kr ex moms.
Detta gäller för alla företag om inte ett separat avtal tillämpas.

Skickar ni försändelser till utlandet?
Ja, vi levererar till utlandet. Kunden står då för den faktiska fraktkostnad. Kontakta vår Kundtjänst för mer information:
info@leco.se

Kan ni skicka med expressleverans?
Vi har i dagsläget ingen möjlighet att skicka express men vi har möjlighet att boka garantitjänster via DHL: G7, G10, G12. Extra fraktkostnad tillkommer. De allra flesta paket paketeras och levereras nästkommande dag. Bor du längre norrut än Sundsvall eller på Gotland får du räkna med en eller två dagars extra leveranstid.

Har jag öppet köp eller bytesrätt om jag handlar på Leco?
Nej, om inget separat avtal finns mellan ditt företag och Butterick's Leco AB.

Kan jag göra min beställning via telefon?
Det går självfallet bra att kontakta oss via telefon, 035-160 350, så hjälper vi dig att lägga din order.

Kan man beställa som företag med separat leverans- och fakturaadress?
Ja, det går jättebra.

Vart får jag tag på Butterick's Leco AB´s produktkatalog ?
Ta kontakt med vår kundtjänst info@leco.se, 035-160350, så skickar vi produktkatalog till dig.

En vara var trasig när paketet levererades, hur går jag till väga nu?
Är din vara trasig, transportskadad eller har du fått fel vara levererad till dig? Maila eller ring vår kundtjänst, så hjälper vi dig att reklamera din vara. Du når vår kundtjänst på info@leco.se, 035-160 350 .

Jag vill lägga till/ta bort en vara i min beställning. Hur gör jag?
Kontakta vår kundtjänst info@leco.se, 035-160350, så kan vi hjälpa dig att göra ändring i din order, då förutsatt att den inte redan har blivit paketerad och ivägskickad.

Måste jag vara registrerad kund hos er för att beställa via leco.se?
Jajamensan! Är du ett registrerat företag är du välkommen att göra en ansökan om att bli återförsäljare hos oss.
Du får då ett kundnummer och kan göra fortsatta beställningar dygnet runt på www.leco.se.